Höger regeln

Denna regel är något som vi aldrig följer här i sverige. här tänker alla största vägen går först. vilket jag själv tycker är rätt skönt efterosm jag har lite svårt med höger regel. men i norge är det helt tvärtom. I fredrikstad finns det inte ett ändå stopljus, inte en ändå huvudled. Det är bara höger regel i varända korsning. Man bli ju nästan påkörd vid varannan korsning. och inte tala om vilka korsningar dom har. sa fel en gång när jag skulle visa vägen, jag sa kör till korsningsrondellen. men jag lovar att det finns säkert minst fem korsningsrondeller i norge. deras korsningar är helt konstiga. jag säger bara. för första gången är jag glad att jag inte har körkort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0