äntligen helg

när vi började jobbet i måndags klockan åtta var det ändå vi pratade om och längtade till var helgen. och nu är den här. vist det är en jobb dag i morogn men då ska vi bara jobba mellan 07.00-15.00. sen bär det av hemmåt ett tag för att slänga i sig lite mat och sedan åka iväg till träning.

Det är helt sjuk vad jag trivs här. varje dag är det något som är nytt. nya människor, nya ord och inte tala om olika rutiner. norrmänn kan allt vara roliga ibland. varje dag när det är lunch kollar dom på oss som om vi våra helt knäppa när vi micrar maten. Det finns en gubbe på jobbet och jag lovar att han smäller i sig minst 12 mackor om dagen på jobbet. förstår inte att man inte tröttnar. menmen norrmän som man har fått sagt många gånger.

så var händer då denna efter längtade helg. imorogn blir det som sagt jobb och träning. efter det blir det tv-spel med öl och vin för att in vänta de som kommer på besök. denna helg kommer tammert syster,stark,robban och dubbel. Fast de kommer komma rätt sent, efter tolv. Då kan det bli så att man sover eftersom man ska upp och jobba lördag klockan åtta till ett. Efter jobbet börjar det roliga på en gång. hem snabbt för att äta och hämta grejer sen iväg för att titta på herr matchen. efter den ska ja hem till vicky i laget med en massa tjejer från laget och fixa oss och börja korka upp för att sedan bege oss hem till oss där det blir fest. hoppas även på att det blir utgång denna helg. Söndagen ska ja tillbringa i min säng eller framför tv. bara slappa och mysa. emelie kommer antagligen ligga skeden som hon alltid ska göra. som sagt ja ser verkligen fram emot helgen. träffa en massa vänner och nya människor. mysa, dricka, snacka, träna och jobba. denna helg innehåller verkligen allt. perfekt.

måste bara berätta om min vän emelie, har kännt henne i hela mitt liv, men idag var jag fan rädd för henne. hon börjar på jobbet att berätta om hur viktigt sex är i ett förhållande. Hon säger att det är bevisat och att hon har lärt sig det på psykologin. sen säger kvinnan. ja för herbert blaablaa eller vafan gubbeb hette, sa en gång. då tittar jag på henne. skämtar kvinnan med mig. kan hon citat från vad en gammal gubbe sa för fina ord om sex i förhållande. ibland skämmer hon mig, hon lät som en diktator. det värsta var att hon var seriös. ni kanske inte förstår men ni skulle ha sätt henne. vilken kvinna!

botten upp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0